مقدمه
در آیینی با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان نوسازی مدارس، تجلیل از خیر مدرسهساز اراک برگزار شد تا از خدمات صادقانه و نیکاندیشانه حاج علی بابایی در توسعه فضاهای آموزشی قدردانی شود. این آیین نماد همکاری میان مردم و دولت در توسعه عدالت آموزشی است.
به گزارش روابط عمومی ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی، در آیینی پرشور و صمیمی، از خدمات ارزشمند حاج علی بابایی، خیر نیکاندیش در دبستان پسرانه حضرت محمد(ص) مالکآباد ناحیه یک اراک تقدیر به عمل آمد.
این مراسم با حضور مهندس رضا مظهری (مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی)، مهدی دمنه (مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک)، مجتبی ربیعی (معاون مشارکتهای مردمی ادارهکل نوسازی مدارس)، رحمتالله ظاهرپور (نقشهبردار ادارهکل نوسازی مدارس)، بیکمحمدی (معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک) و شبیری (رئیس اداره مشارکتهای ادارهکل آموزش و پرورش استان مرکزی) برگزار شد.
✳ مروری بر روند برگزاری مراسم
در این آیین که با سرودهای پرشور و دکلمههای زیبای دانشآموزان همراه بود، مسئولان استانی و محلی ضمن بیان سخنانی، بر نقش بیبدیل خیرین در تحقق نهضت توسعه عدالت آموزشی و گسترش فضاهای تربیتی تأکید کردند. آنان با اشاره به فعالیتهای چندینساله حاج علی بابایی، وی را الگویی الهامبخش و افتخارآفرین برای جامعه خیرین معرفی کردند.
در پایان مراسم، با اهدای لوح تقدیر و هدیهای نمادین از این خیر گرانقدر به پاس خدمات آموزشی و فرهنگی ارزشمندش تجلیل به عمل آمد.
اهمیت نقش خیرین در ترویج عدالت آموزشی
حضور پررنگ خیرین مدرسهساز، بهویژه افرادی چون حاج علی بابایی، نشان از جایگاه والای فرهنگ کمک به آموزش در جامعه ایرانی دارد. آنان با انجام اقدامات داوطلبانه در حوزه تعلیم و تربیت، مسیر پیشرفت و عدالت آموزشی در کشور را هموار ساختهاند.
توسعه مدارس نوساز با مشارکت مردم، در سالهای اخیر موجب ارتقای کیفیت آموزش، افزایش ظرفیت پذیرش دانشآموز و ایجاد انگیزه در مناطق کمتر برخوردار شده است.
تجلیل از خیرین؛ مسیری برای استمرار فرهنگ نیکوکاری
تجلیل از نیکوکاران مدرسهساز نهتنها احترام به تلاشهای آنان است، بلکه اقدامی مؤثر برای نهادینه کردن فرهنگ نیکوکاری در جامعه محسوب میشود. تقدیر از حاج علی بابایی، الگویی شایسته برای سایر نیکاندیشانی است که در مسیر خدمت به آیندهسازان کشور گام برمیدارند.

