با ظاهری آراسته و مناسب و حضور به موقع در محل کار و رعایت وقت شناسی در برخورد با همکاران و ارباب رجوع به قوانین و مقررات احترام بگذاریم.
به منظور حسن اعتماد به نظام اداری، راز دار باشیم و از اختیارات و قدرت سازمانی خود بطور صحیح استفاده کنیم.
با مشورت در کارها و فعالیت گروهی ضریب خطا را کاهش داده و از اسراف و تبذیر بیهوده و امکانات و اموال بپرهیزیم.
با درک صحیح اهداف سازمانی و با انجام وظایف اثر بخش و همسو نسبت به حرفه و سازمان خود احساس مسئولیت نمائیم.
از مظاهر فساد اداری نظیر: سفارش توصیه ها، و …. و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف کند بپرهیزیم.
با فراهم نمودن فضای مراودت زمینه اعتماد مراجعین را ایجاد و با خوش رویی و متانت به خواسته های مراجعین به دقت گوش داده و بدون در نظر گرفتن تبعیظات قومی و خویشاوندی و … در پاسخگویی و ارائه خدمات به آنان، حداکثر تلاش را بنمائیم.
فعالیتهای خود را بر اساس مستندات انجام و از ارائه مدارک و مستندات به اشخاصی که حق دریافت آنان را ندارند خودداری کنیم و نسبت به رفع نواقص کار خود کوشا باشیم.
با ایجاد توازن و اعتدال بین زندگی شغلی و خانوادگی بخشی از اوقات فراغت خود را در سازمان، صرف مطالعه، پژوهش و تحقیق و ارائه راه کارهای مناسب اداری نمائیم.