در حال بارگذاری...
در حال بارگذاری...
اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی

برگزاری دویست و سی و سومین جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز استان در راستای نهضت توسعه عدالت آموزشی و پرورشی

دویست و سی و سومین جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز استان با محوریت نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی و با تأکید بر جلب مشارکت مردمی، با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و مجامع خیرین مدرسه ساز استان، و اعضای مجمع خیرین برگزار شد .

در این جلسه، جواد لنجابی، مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی، ضمن تبیین رویکرد جدید این اداره کل در استفاده از ظرفیت‌های مردمی، اظهار داشت: «هدف ما در نهضت عدالت آموزشی، تنها ساخت مدرسه نیست، بلکه ایجاد یک حرکت فرهنگی و اجتماعی گسترده است. در این مسیر، نقش مدیر پروژه بسیار مهم است. ما باید از میان افراد خوش‌نام، متعهد و جهادی، مدیرانی را انتخاب کنیم که با اشراف کامل به پروژه، از تأمین زمین تا استقرار معلم، پیگیرانه عمل کرده و نماینده واقعی مردم در فرآیند ساخت مدرسه باشند.»

وی افزود: برگزاری جشنواره مشارکت‌های مردمی در دهه پایانی خرداد با حضور وزیر محترم، فرصتی مغتنم است تا ضمن معرفی دستاوردها، مجمع نمایندگی خیرین را در استان شکل دهیم و مسیر توسعه عدالت آموزشی را با توان بیشتری ادامه دهیم.

در ادامه، دکتر پیرحسینلو، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز با تأکید بر لزوم اشراف کامل مدیران پروژه به وضعیت پیشرفت فیزیکی و اجرایی مدارس، بیان کرد: مدیر پروژه باید بداند که پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد؛ آیا زمین دارد یا نه، چه موانعی پیش‌روست، و چه ظرفیت‌هایی برای مشارکت قابل فعال‌سازی است. ما مدیر پروژه‌ای می‌خواهیم که صرفاً فنی نباشد، بلکه یک کنشگر اجتماعی و فرهنگی باشد که بتواند با خیرین، معلمان و جامعه محلی ارتباط مؤثر برقرار کند.

در این جلسه، همچنین مقرر شد سازوکار استفاده از ظرفیت اصناف، شرکت‌ها و مؤدیان مالیاتی جهت هدایت منابع به سمت مدرسه‌سازی، با هدف تحقق بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گیرد. نصب پنل‌های خورشیدی با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، بررسی مشکلات شهرستانی از سوی دبیران محلی، و تأکید بر مستندسازی پروژه‌ها ذیل «پروژه مهر» از دیگر محورهای مورد بحث بود.

در پایان، با تأکید بر استمرار جلسات، ارائه گزارش‌های منظم هفتگی و لزوم تعامل تنگاتنگ با مسئولان محلی و خیرین، مسیر ادامه این نهضت مردمی ترسیم شد.