استان مرکزی، پیشگام در جشن پنجاهسالگی نوسازی مدارس!
به گزارش روابط عمومی نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان مرکزی همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی با برگزاری اولین جشن رسمی این رویداد در آغاز روز، افتخار پیشگامی در این مراسم ملی را بهدست آورد.
این مراسم باشکوه با حضور مسئولان و همکاران اداره کل برگزار شد و ضمن تجلیل از زحمات کارکنان، نیمقرن تلاش در مسیر ساخت، توسعه و تجهیز مدارس ایرانزمین گرامی داشته شد.
در این مراسم تقدیر از کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی به مناسبت پنجاهمین سالگرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،صبح روز ۲۸ اردیبهشتماه، همزمان با سالروز تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مراسمی با حضور معاونین اداره کل نوسازی و حاج علی فخاری، رئیس مجمع خیرین مدرسهساز استان برگزار شد.
در این مراسم، بهمنظور ارج نهادن به زحمات و تلاشهای کارکنان این اداره کل، با اهدای هدیه ای از خدمات ارزنده آنان تقدیر به عمل آمد.
در پایان، کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی با دریافت شاخههای گل، مورد قدردانی قرار گرفتند و این مراسم در فضایی صمیمی و تقدیرآمیز به کار خود پایان داد.
گفتنی است اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی از سال 1355 با دو نفر فعالیت خود را در زمینه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سطح استان آغاز نموده است.
اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی در سال 1355 با ترکیب دو پرسنل از طریق آموزش و پرورش تأمین و ایجاد گردید و پس از طی نمودن حدوداً 20 سال به اداره کل نوسازی ارتقاء یافت. اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی متولی نوسازی، تجهیز و یا بازسازی مدارس در استان مرکزی است این اداره کل با درخواسته های ادارات آموزش و پرورش استان مبنی بر تجهیز، تعمیر و یا نوسازی مدارس در جهت توسعه مدارس اقدام مینماید. با توجه به گسترده بودن این استان و وجود صدها روستا و شهر و همچنین نیاز این مناطق به مدرسه اهمیت این کار متبلور میشود. مدیریت کل جهت تأمین منابع لازم در این خصوص علاوه بر اعتبارات دولتی از خیرین مدرسه نیز مشارکت میجوید و عمدهترین عامل تداوم این کار این بخش از اعتبارات میباشد . وجود خیرین در این راستا عاملی شده که کمبود اعتبارات دولتی جبران میشود.
این اداره از سال 1357 تاکنون در حدود 1405 پروژه که متشکل از 7547 کلاس می باشد را تحویل نموده و نقش بسزایی در آبادانی و پشتیبانی آموزش و پرورش و خدمت به این مرز و بوم اینجا نموده است. از طرفی با توجه به نیاز اداره کل و مشکلاتی که برای تأمین منابع وجود دارد در نتیجه لازم است که مدیریت کل در جهت بهبود عملکرد اداره کل و ارتقاء سطح کیفیت خدمات و محصولات خود تلاش نماید. از این جهت در راستای تحول ساختار اداری یکی از بهترین عوامل که همان استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) میباشد بعنوان روشی جهت بازبینی و حرکت بسوی بهبود و تعالی در نظر گرفته شد و با سازماندهی این کار تلاش میشود تا تلاشها بصورت هدفمند و با یک نگرش سیستمی تعریف شوند.


